Selasa, 1 Julai 2014

KMJ 2014

Hola holi..

OK, disebabkan saya terlewat untuk pos benda ni, jadi seperti biasa, express time!

Ahad, 22 Jun 2014 ialah hari ke-2 program Kembara Mahkota Johor. Lokasinya bagi hari tu ialah dari Mersing ke Kluang dan berakhir di Segamat. Sebeum bermalam di Felda Medoi, rombongan singgah sekejap di taman rekreasi berhampiran dengan SMK Bandar Putra yang tak jauh dari rumah.
Macam-macam aktiviti juga yang dirancang meilhatkan kemeriahan di situ; yang tak semena-menanya muncul pun ada juga.
Tetiba boleh ada rock climbing. Apa cer?
Jam 3 petang. Rombongan akhirnya tiba. Selain DYMM Sultan Johor, isteri & anak-anak baginda turut serta berkembara.
Kembara tahun ni unik sebab Sultan Ibrahim sendiri yang pandu bas. Stering belah kiri pulak tu. Internasionallé, bak kata Mamat Khalid. :P
 .
Aktiviti diraja kt sini ialah bermain kereta kawalan jauh di litar yang dah lama dibina, selain pemberian sumbangan dan aktiviti riadah ringan yang lain.
Oh ya, bas yang digunakan oleh tuanku sultan ialah bas yang disewa & diterbangkan khas dari Amerika Syarikat. Yalah, biasa di barat jer ada bas kembara macam ni (a.k.a. RV).
Dalam jam 4 petang, rombonngan berangkat pula menuju ke Felda Medoi di Kg Jawa, tapi yang penting saya sempat buat satu benda yang agak epik (epik 'sangat'):
Hashtag: #KauMampu? XP
Seperti biasa juga, KMJ 2014 menjanjikan pelbagai barangan eksklusif secara percuma di sepanjang laluannya. Kali ini saya rasa ada paling banyak variasi.
Dari kiri: Topi, botol air, benda-yang-diketuk-ketuk-masa-acara-sukan, penanda buku, button badge, kipas tangan, pewangi kereta, gelang getah. Semuanya percuma baq hang!
OK, dah. Penat.
P.S.: Menjunjung kasih tuanku kerana sudi bertandang ke Bandar Putra Segamat. :D

1 ulasan: