Rabu, 9 Mac 2011

I'm on MHI!!!

Tarikh : 08 Mac 2011

Hari : Selasa

Destinasi : Sri Pentas TV3, Bandar Utama

Perkara : Malaysia Hari Ini (MHI)


WOW, WOW, WEE!!!

Assalamualaikum... Haa.. ada apa dengan segala butiran di atas ni..? Baiklah, ceritanya macam ni...

Kumpulan ghazal Seri Kencana & pasukan angklung Pawana Sukma telah dijemput oleh pihak Media Prima untuk membuat persembahan semasa program Malaysia Hari ini (MHI) edisi 8 Mac 2011. Disebabkan saya tak ada kena-mengena dengan perkara itu, so daaa....

Tapi, tiba-tiba saya diminta untuk menggantikan Aina Nadhirah, a.k.a Lenka (pemain marakas dalam kumpulan ghazal) yang tak dapat nak ikut serta kerana soal kesihatan. Waktu tu, saya tak beri apa-apa respon yang melampau sangat; tak tahulah kenapa. But, I went for practice at the hall basement as usual, just in case. Bagi saya, dapat ke Sri Pentas tu pun dah mengujakan saya. Yalah, pergi ke tempat beroperasinya stesen TV no. 1 di Malaysia, it's like WOW!

Lepas tu, tibalah 8 Mac. Rombongan bergerak dari SAMURA jam 12.00 tgh mlm, & semua yang ada hanya melakukan satu perkara: ZzZzZz... Tapi, saya tak boleh nak tidur lena; tak tahu kenapa, samapi malam tu, saya hanya tidur 3 jam sahaja. Jam 5.00 pagi, kami bangun & bersiap di sebuah masjid di TTDI, sebelum bergerak ke Sri Pentas pada jam 6.30 pagi.

Tiba di sana, semua yang terlibat terus mengambil tempat; angklung di pintu masuk utama Sri Pentas, & ghazal di studio MHI. Masuk je, saya lihat...set MHI tu tak adalah besar mana pun. But anyway, we set up our stuffs... Sambil menunggu giliran membuat persembahan, kami lihat sahajlah gelagat pengacara MHI pada hari tu: M Zul & Wardina, serta beberapa orang tetamu jemputan. Dalam masa yang sama, persiapan teknikal pun terus berjalan... Then, it's our turn to make performance. Dimulakan dengan lagu 'Penawar Rindu', mungkin (atau memang..) voleh dikatakan yang sayalah menusia paling beria-ria di set MHI waktu tu; yalah, setakat main marakas je, tapi saya 'bergegar' macam nak runtuh dunia ni. But, for the sake of CaPub, buat je la. Yang penting, "Yeay, I'm on TV!". Lepas tu, ada sesi temu ramah bersama hos, tapi saya tak terlibat, since i was just a replacement student, jadi saya rasa tak patutlah kalau saya berlagak sebagai pemain marakas, sedangkan orang lain yang menjadi pemainnya. Jadi, saya pun berada di belakang kamera, but still, you can see me on TV again...! (sebab menjadi interframer kejap...)
Usai program MHI tu, apa lagi, snapshot session at the set! Macam-macam pose yang diambil... Yalah, bukan senang nak dapat peluang pergi Sri Pentas ni, kan...?
Lepas tu, kami dihidangkan dengan sedikit jamuan daripada pihak TV3 (Thanks a lot..). Kemudian, kami jenguklah sekejap ke konti Hot FM, & apa yang bestnya ialah Cik FaFau kita (Fara Fauzana) sudi 'lari' sekejap dari konti untuk mengambil gambar bersama-sama semua pelajar yang terlibat. Cayalah, FaFau! BTW, adik dia merupakan ex-SAMURian...
Pada jam 10.00 pagi, kami semua bertolak pulang ke SAMURA, sambil singgah sebentar di R&R Seremban. Sememangnya, this had been an AweSome experience, & thanks a lot I've to say to Cg. Zainudin for giving me this golden oppoturnity. FYI, dek kerana MHI-lah, saya dah diserapkan secara rasmi dalam kumpulan ghazal, walau pun saya hanyalah sekadar bidan terjun pada mulanya.
Wah, agak panjang juga saya berceloteh ni. tapi, apa-apa pun, BEST!!! Wassalam. :-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan