Isnin, 15 Ogos 2011

Ramadan, Kad raya, Syawal & 'Exam'

Assalamualaikum...
Sewaktu saya menaip blog post ni, dah 15 hari umat Islam seluruh dunia melalui ibadah puasa pada bulan Ramadan tahun ini. Alhamdulillah, setakat ni, segalanya OK bagi saya, melainkan adalah sikit masalah kesihatan yang tak berapa nak kritikal sangat.

Sekarang ni pun, mood Syawal dah mula nak bertandang dalam diri semua orang, lebih-lebih lagi, pelajar SBP macam saya ni; jauh dari rumah. Huhuhu... Tapi, tak apa, bila dah balik rumah nanti, macam-macam yang saya nak buat sebagai persiapan menyambut lebaran, termasuklah menghantar kad raya kepada kawan-kawan.
Bagi saya, walau macam mana moden sekali pun masyarakat Malaysia, kad raya tetap menjadi pilihan saya, sebab ia memberi nilai sentimental dan menjadikan Aidilfitri lebih bermakna. Sejujurnya, saya lebih suka kalau dapat kad raya daripada e-kad atau pun mesej raya di FB.

Baiklah, dalam masa yang sama, saya baru sahaja habis menduduki peperiksaan percubaan SPM peringkat SBP. Bolehlah juga nak lepasinya, cuma Add Math-lah yang macam taraf universiti, sampai nak menangis saya dibuatnya... :'(

Baiklah, sampai di sini dahulu kali ini. Jumpa lagi...

2 ulasan: