Khamis, 14 Oktober 2010

Jejaka Bestari

Assalamualaikum...

Hai, lamanya tak update blog ni. Ye lah, exam la katakan. Baiklah, seperti yang dijanjikan utk. edisi CekaPranksterZ kali ni, biar saya ceritakan serba sedikit tentang rakan-rakan Bestari saya di 4 Cekap: Najib & Aqiq...



Muhammad Aqiq Amzar, itu nama rakan saya yang satu ni. Dia berasal dari kampung ayah saya, Batu Pahat. Dia datang ke SAMURA agak lambat sikit, sbb. dia pelajar ambilan kedua (second intake), tapi saya tak perlukan masa yg. lama utk. kenal & rapat dgn dia.

Secara kasarnya, dia seorang yg. baik, nakal & suka (mungkin jugak kuat) mengusik saya. Tapi, bila dia bad mood, janganlah sesekali kacau dia. Yelah, susuk tubuh dia boleh buat si gadis jatuh hati kat dia (ye ke..?), & dlm. masa yg. sama mampu memberi 'impak' yg. kuat kalau terkena penangannya. Tapi, jangan risau sbb. dia bukanlah kaki gaduh dlm. kelas mahu pun kat asrama.

"Syafiq, nak sikit air," . . . . . "Syafiq, tolong urutkan belakang aku," merupakan antara kata-kata yg. 'wajib' dia ucapkan setiap hari. Mungkin bg. org. lain, mendengar perkara tu hari-hari boleh menjadi sesuatu yg. menjengkelkan, tp. bg. saya, "Aiman tak kisah.." sbb. Aqiq ni amat baik & quite gentleman-lah jugak. Dia jugak sama dgn. Khalis; suka dgn. kucing, tp. Aqiq lg. pandai & hebat dlm. bab jaga-menjaga kucing ni.

Pendek kata, saya boleh gambarkan Aqiq dlm. 3 perkataan: Baik, nakal, gentleman. BTW, ketika saya sedang menaip blog post ni, Aqiq baru je balik ke SAMURA slps. pulang ke BP sbb. masalah kt. kaki dia (smpi. kena lalui fisioterapi), tak pe la Aqiq, tu kan dugaan Tuhan; sabar je la, sbb. semua benda yg. berlaku kt. dunia ni... "ada hikmahnya."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Baiklah, lg. seorang warga Bestari yg. ingin saya perkenalkan ialah Muhammad Najib. Tinggal di Labis, & pernah bersekolah di SMK Seri Kenangan. So, basically, he is originally from Segamat. Sayang seribu kali sayang, saya tak dpt. nak paparkan wajah beliau sbb. itulah asetnya yg. paling hebat. Nak tahu kenapa? sbb. air mukanya sentiasa sama sahaja walau apa pun yg. berlaku; pendek kata he has a very, very constant face smpi. dia digelar King of Constancy for 4 Cekap.

Tak tahulah apa lg. yg. saya ingin katakan ttg. Najib ni, sbb. boleh dikatakan dia tak rapat sgt. dgn. saya. Cuma, jaga-jaga dia boleh bertukar menjadi seseorang yg. saya sendiri pun tak sangka. Contoh paling mudah, semasa Pert. Drama sempena Malam Kesenian Islam pada bulan Mac yg. lalu. Dia diplilih melakonkan watak utama bg. rumah Bestari & WOW! I tell you, he is such an actor that night. Saya amat tak sangka yg. dia boleh berlakon dgn. penuh penghayatan & dlm. masa yg. sama boleh buat semua org. tergelak.

Jadi, apa-apa pun, Najib ialah seorang yg. baik & tetap (& akan) sentiasa membuat saya & warga 4 Cekap yg. lain tak henti-henti ketawa dgn. ekspresi mukanya yg. sekata (constant). To Najib, keep making us laughing every day, OK?

Baiklah, utk. blog post ttg. CekaPranksterZ yg. seterusnya: Introducing my BFF in 4 Cekap and SAMURA, & mungkin saya perlukan 16 blog post hanya ttg. dia (melampau..!). OK lah, itu saja drpd. saya, wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan