Ahad, 30 Jun 2013

Oh! My English

Hello, y'all...!

Baiklah, disebabkan ramai yang sedang hangat bercakap tentang siri drama Oh! My English ni, rasanya tak salah kalau saya selitkan sedikit tips untuk membezakan penggunaan frasa-frasa Inggeris dalam keadaan yang berbeza. Anda boleh rujuk gambar di bawah untuk mengetahuinya. Klik pada gambar kalau rasa tak berapa nak nampak. :3
Untuk pengetahuan, info ini saya peroleh daripada guru BI saya semasa di Tingkatan 3, iaitu Cg. Winnie Tan. So, thank you Miss Winnie for this useful guide. :) Saya juga nak mohon maaf terlebih awal jika anda tak berapa nak faham apa yang saya tulis. Al maklumlah, tulisan budak terlebih skema lah katakan. :P

Jadi, harap-harap anda juga dapat memanfaatkan ilmu ini untuk pengayaan aspek bahasa Inggeris. Kalau tak berapa nak faham, maklumkan di bahagian komen, OK? saya akan cuba untuk menerangkan dengan lebih lanjut. Chao. 

1 ulasan: